Sunday, February 16, 2014

merayap to Singapore 2 days 1 night

Assalamualaikum,
haa jawab jawab..tak jawab dosa... (gaya kak maria elena ekauuu..haa haha)

lama tak melawat belog ni..yelah uolss...busyy busyy..kalah PM haa..
ape ayat feymes bloggers...
'berhabuk dah haa belog iols..ni kasi tiup sikit kasi kurang habuks..'

ni nak citer pengalaman 2 hari 1 malam ke Singapore..
actually plan dah lama nak kesana tapi awal januari lepas kesana jugak lah aku bersama kawan-kawan..
kemainn lama baru nak update an.. 
cari mood nak menulis..hewhew

plan sebenarnya nak ke singapore by train ktm and the train will stop kat woodland around 7 am.. gerak kol 10.30 pm Jumaat and sampai 7.00 am sabtu..TAPI..haa ade tapi... aku tersalah tengok tiket nye..aku pikir gerak kol 11pm.ghupernyaaa gerak kol 10.30...tskk tsk..and terlepas train paling SEDIH!!even menangis kot aku!!! such a bad planner aku ni..

nak dijadikan cerita kami shoooot ke johor terus naik kereta.. sampai ke stesen bus larkin dalm pukul 5am...gerak dari K.L pukul 2 pagi...laju bebenor bawak kereta sebab kejar waktu. soo park kereta untuk dua hari kat situ dalam RM 10... =.= 

pukul 7 tepat naik bus dari Larkin RM2.90 rasenya...tak ingat..=.= (banyak makan semut).. naik dari larkin terus ke Kranji Station. Sebelum sampai ke Kranji ko kena lepas 2 imigration. first Imigration Malaysia.. ko kene turun dari bus (make sure kertas ko bayar tambang ko tak buang) then berlari masuk and dah setel semua turun bawah untuk catch up balik bus yg sama..masa nak naik bus ko tunjuk balik kertas ko tuh soo takdek lah ko kene bayar tambang lagi.

ok sampai kat Kranji Station aku sarankan korang beli  Tourist Card ni (terbalik pulak..sengetkan kepala korang) 



kad ni ko boleh pakai guna naik bus..naik mrt..haa senang...easy gila..soo bila korang nak balik malaysia kalau ade baki lagi ko pergi pulangkan balik card ni nanti dapatlah bakinya.tapi aku tak pulangkn.mungkin akan kesana lagi dalam masa yang terdekat ni..

MY STAY AT SINGAPORE

Stay dekat A Beary Good Hostel dekat Chinatown..town dia kalau malam ade macam uptown around there kene lah menapak sikit..plus dekat ngan masjid semua..kalau dua hari dalam 70 something..bagi aku..ok lah dari tak ade kan and tempat dia sangat comfy.

ade room untuk Mixed Dorms dan Female Dorm.it was good kann??
tengok aje haa pic nya..urmm wallahhhh 
kira macam living room.. comfy gila siap kau boleh baring-baring

ini Mixed dorms..captured by my friend BEND..dia lelaki..soo even mixed dorm bilik ni semua lelaki..bagus bagus.

kalau kau nampak macam kemas aje biliknya ni..haa ni FEMALE dorms..masa ni semua still tak balik dorms lagi..malam minggu uolss..

ni bear yang ade kat living dorms..aku ase nak curik bawak balik sebab besttt katakau..


time ni the day kami nak balik..we are having our breakfast here while watching the TV..breakfast buat sendiri..air buat sendiri..ade dapur..ade tempat cuci baju..aku cakap kau memang best tempat ni..xpayah nak duduk 5 star hotel bagai.bazir..

ni pandangan hadapan my hostel..pandangan belakang kiri kanan tak ade

guys do check out their website okeh?? really recommended you..seriously..

UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE (USS)

Tujuan utama aku kesini..sebab ni lah..USS..gila punya teringin nak pergi..haaa..hehehe soo finally!!! iols dapat pergi..thanks to VACATION HUB sebab tiket yang murah + discount untuk meals + diskaun untuk beli souvenir kat dalam USS tuh.. aku cakap kau..harga dia buat kau menangis.. cuma aku nak pesan kau pergi sana takyah lah berangan nak convert convert ke harga Malaysia..kalau convert elak ko mati kebulur.

kasi cuci mata sikit..make sure bawak baju extra sebab ade game yang akan bua kau lecun habis.the best part is tengok transformer..HARUS PERGI PAHAM??! kau pergi baru kau tahu kenapa aku cakap macam tuh..hahaha

me in suit..hahaha




tegak kacak segak sape nak?

tengah tengok 3D Shrek.. galok naa amoi belakang uh

lai laii laii jejaka jejakan untuk dilelong..masih single masih kosong.hahaha

FARRR FARRR AWAYYY


awww my feveret hero robot..bumblebeee


farrrr farrr awayy..memang far..penat aku jalan

sape ni??!!!

in front of jurrasic park..

arghhh this thing!!! MINION!!

awkward pose there coz sudddenly he puts his hand there.. =.=

aku tau aku lagi cantik..sorry fake betty..
MY NIGHT

Makan di Zam Zam Restaurant..kasi pekena murtabak singapore..like i told u guys..PLEASEE PLEASE jangan bandingkan harga singapore and malaysia nnti kebulur..
sodap wehh!! teh tarik dia pun ummphh giler!!

soo lepas tuh kami ke Chinatown uptown..errr time tuh dah nak tutup pun..soo nak dapat souvenir murah kau leh dapat kat sini..kalau pergi awal macam macam lah dapat..kalau pergi lambat ko beli ape yang ko nak beli lah. tak cuci mata sangat lah.



 THE NEXT DAY

The next day kiteowg just merayap around singapore..orchid road yang penuh dengan warga Filipino..kalau Malaysia penuh ngan bangla and so on.. kat sana penuh ngn filipino untukujung minggu..sesak and ramai orang and that time pulak still ade sale..haa memang ramai lah..pergi indian town..and tempat kepala singa tuh..aku tak ingat mana aku stop..cuma aku lek kasi tengok gambar ajelah.




hai uncle wassupp??




budak ni tak cukup air kot kat hotel sampai nak join mandi sekali..tskk












okay..sampai sini ajelah..kalau ade pape soalan boleh lah comment kan..hahaha
okay tata titi tutu..

No comments: